Hasil pembelajaran (1.5)
Mengemukakan
hujah untuk menerima atau menolak pendapat dengan sopan dalam perbincangan.
Set induksi
Guru mengemukakan beberapa
gambar untuk dibincang.Guru minta pandangan murid tentang isu tersebut .
Aktiviti
Guru mengemukakan satu
isu untuk dibincang.
·
Guru
minta pandangan murid tentang isu tersebut
(cara mengurangkan kadar
kemalangan jalan raya).
Murid
berbincang dalam kumpulan tentang isu cara mengurangkan kadar kemalangan jalan
raya.
Pelapor
setiap kumpulan akan membentangkan hasil perbincangan. Pelajar lain diminta
memberi respons terhadap laporan rakan.
Penilaian
lisan kepada pelapor dari setiap kumpulan dan pelajar yang memberi respons.
Kesimpulan
Bil
|
Soalan
|
|
1
|
Adakah murid memahami tajuk yang
dibincangkan
|
|
2
|
Adakah murid dapat mengemukakan
hujah/ pendapat dengan logik
|
|
3
|
Adakah murid dapat memberikan contoh
yang sesuai untuk menyokong hujah
|
|
4
|
Adakah murid memberikan respon secara
tertib dan bersopan?(misalnya perkenalkan diri,memberi salam meminta izin dan
bertutur dengan sopan)
|
No comments:
Post a Comment